Τρίτη 3 Μαρτίου 2020

Δέκα αρχιτεκτονικά θαύματα χτισμένα πάνω στο νερό


Η οικοδόμηση πάνω το νερό είναι ένα άλλο τολμηρό βήμα των ανθρώπων στην προσπάθειά τους να κατακτήσουν το αδύνατο.
Οι άνθρωποι πάντα είχαν εμμονή με την κατασκευή τέτοιων δομών που όχι μόνο αντέχουν σε βάθος χρόνου, αλλά αψηφούν και τους νόμους της φυσικής. Σε αυτές τις κατασκευές περιλαμβάνονται από τους Κρεμαστούς Κήπους της Βαβυλώνας μέχρι τους σύγχρονους ουρανοξύστες στο Ντουμπάι, που αγγίζουν τα σύννεφα.

Η οικοδόμηση πάνω το νερό είναι ένα άλλο τολμηρό βήμα των ανθρώπων στην προσπάθειά τους να κατακτήσουν το αδύνατο. Ακολουθούν μερικές από τις πιο εντυπωσιακές κατασκευές.
Burj Al Arab, Ντουμπάι
Το Burj Al Arab (Πύργος των Αράβων) είναι ένα πολυτελές ξενοδοχείο στο Ντουμπάι. Είναι ένα από τα ψηλότερα ξενοδοχεία στον κόσμο και το έβδομο ψηλότερο στον κόσμο. Το Burj Al Arab βρίσκεται σε ένα τεχνητό νησί και συνδέεται με την ηπειρωτική χώρα από μια ιδιωτική κυρτή γέφυρα. Το σχήμα της δομής έχει σχεδιαστεί για να μοιάζει με το ιστίο ενός πλοίου. Διαθέτει ελικοδρόμιο κοντά στην οροφή σε ύψος 210 μέτρα πάνω από το έδαφος.
Η Παναγία των Βράχων, Μαυροβούνιο
Η Παναγία των Βράχων είναι μια από τις δύο νησίδες (η άλλη είναι ο Άγιος Γεώργιος -Sveti Đorđe) που βρίσκονται μπροστά στην πόλη Πέραστ, στον κόλπο του Κότορ, στο Μαυροβούνιο. Αποτελεί μέρος της Εθνικής και Ιστορικοπολιτικής Περιοχής του Κότορ που ανακηρύχθηκε Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Ουνέσκο, το 1979. Πρόκειται για μια τεχνητή νησίδα που πάνω σε αυτή είναι χτισμένη η ομώνυμη εκκλησία (της Παναγίας των Βράχων) ενώ υπάρχει και ένα μουσείο και ένα κατάστημα με αναμνηστικά. Η εκκλησία κατασκευάστηκε το 1632 και ενενήντα χρόνια μετά έγιναν εργασίες επέκτασής της και κατασκευάστηκε ο τρούλος. Το κτίριο έχει υποστεί μια σειρά ανακαινίσεων κατά τη διάρκεια των αιώνων και είναι πλέον ένα διάσημο μουσείο.
Υδραγωγείο Veluwemeer, Ολλανδία
Είναι μια γέφυρα όπως καμία άλλη που συνδέει τη χώρα με το Flevopolder, γνωστό και ως το μεγαλύτερο τεχνητό νησί στον κόσμο. Το υδραγωγείο έχει 25 μέτρα μήκος και 19 μέτρα πλάτος. Έχει βάθος 3 μέτρα το οποίο επιτρέπει εύκολα μικρά σκάφη αναψυχής να περνούν πάνω από το τούνελ. Περίπου 28.000 οχήματα περνάνε κάθε μέρα και υπάρχει μια διάβαση πεζών εξοπλισμένη για το κοινό για να απολαύσει τη θέα.
Βενετικές νήσοι, ΗΠΑ
Βρίσκονται στο Μαϊάμι και είναι μια συσσώρευση τεχνητών νησιών που υπάρχουν από την δεκαετία του 1920. Η περιοχή φιλοξενεί πλέον πάνω από 13.000 κατοίκους και αποτελείται από υπέροχα κτίρια και δέντρα που δεν μαρτυρούν ότι ολόκληρο το έδαφος είναι τεχνητό.
Punta Della Dogana, Βενετία
Η Βενετία είναι μια από τις πόλεις που στέκονται και περιβάλλονται από νερό. Ανάμεσα στα πολλά όμορφα κτίρια, αυτό που ξεχωρίζει είναι το Punta Della Dogana, το οποίο αρχικά κατασκευάστηκε για να λειτουργήσει ως τελωνείο και σχεδιάστηκε από τον Giuseppe Benoni, αρχιτέκτονα του 17ου αιώνα. Συνέχισε να λειτουργεί ως τελωνειακή εγκατάσταση μέχρι το 1980 και το 2009 μετατράπηκε σε εκθεσιακός χώρο και παραμένει μέχρι σήμερα.
Τζαλ Μαχάλ, Ινδία
Το παλάτι Τζαλ Μαχάλ βρίσκεται στη λίμνη Μαν Σαγκάρ και ήταν το σπίτι των βασιλιάδων Rajput, οι οποίοι είχαν εμμονή με την αρχιτεκτονική τέχνη. Χτισμένο τον 18ο αιώνα από τον Maharaja Jai Singh II, το παλάτι καλύπτει μια έκταση 121 εκταρίων και είναι ένα από τα πιο επισκεπτόμενα και φωτογραφισμένα κτίρια. Δυστυχώς για τους μελλοντικούς επισκέπτες, το ιστορικό παλάτι θα μετατραπεί σε ξενοδοχείο και δεν θα είναι προσβάσιμο για πολλούς κατοίκους της περιοχής.
Pampus, Ολλανδία
Πηγαίνοντας πιο νότια, προς το κέντρο της χώρας, αξιοσημείωτο είναι το τεχνητό νησί Pampus, που δημιουργήθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα και βρίσκεται κοντά στο Άμστερνταμ, στο IJmeer και ανήκει στην αμυντική γραμμή του Άμστερνταμ (Stelling van Amsterdam). Είναι ανοιχτό για το κοινό τους μήνες Απρίλιο-Οκτώβρη. Το φρούριο κατάφερε να επιβιώσει από πολλά ιστορικά γεγονότα, όπως τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν λεηλατήθηκε και εγκαταλείφθηκε από κατοίκους του Άμστερνταμ.
Πέμπερχολμ, Δανία
Η τεχνητή νησίδα Πέμπερχολμ βρίσκεται στο στενό Έρεσουντ και ανήκει στη Δανία. Δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της ανέργεσης της γέφυρας Έρεσουντ, που συνδέει την Κοπεγχάγη με το Μάλμε της Σουηδίας. Ο κύριος λόγος για την κατασκευή του νησιού ήταν να έχει ένα σημείο διασταύρωσης μεταξύ της υποθαλάσσιας σήραγγας και της γέφυρας. Η σήραγγα χτίστηκε για να δώσει την ευκαιρία στα μεγάλα πλοία να περάσουν το Έρεσουντ χωρίς να ανησυχούν για το ύψος της γέφυρας. Άλλος λόγος είναι ότι θα δημιουργούσε πρόβλημα στο αεροδρόμιο της Κοπεγχάγης (Kastrup), που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από την άκρη της γέφυρας.
Παλάτι Deeg Water, Ινδία
Χτισμένο μεταξύ των λιμνών Rup Sagar και Gopal Sagar, το παλάτι χτίστηκε για τους ηγέτες Jat και σχεδιάστηκε με το ίδιο στυλ που έχει το Mughal που είναι μοναδικό στο Άγκρα και το Δελχί. Η κατασκευή του παλατιού ολοκληρώθηκε το 1772. Το Deeg Water είναι πλέον ανοικτό στους επισκέπτες.
Αεροδρόμιο Kansai, Ιαπωνία
Μηχανικοί στην Ιαπωνία σχεδίασαν ένα αεροδρόμιο πάνω σε τεχνητό νησί για αντιμετωπίσουν τους σεισμούς και τα τσουνάμι. Τρία βουνά, 10.000 εργαζόμενοι και πάνω από 80 πλοία χρειάστηκαν για την κατασκευή του αεροδρομίου Kansai από το 1987 έως το 1990. Άνοιξε επίσημα το 1994 και εξακολουθεί να λειτουργεί χωρίς κανένα πρόβλημα μέχρι σήμερα.
Το νησί των Κύκνων, Γαλλία
Το Ile aux Cygnes ή αλλιώς νησί των Κύκνων είναι ένα τεχνητό νησί που κατασκευάστηκε στον ποταμό Σηκουάνα στο Παρίσι το 1827 για να προστατεύσει τη γέφυρα Pont de Grenell. Το Ile aux Cygnes είναι γεμάτο δέντρα, ενώ ένα αντίγραφο του Αγάλματος της Ελευθερίας το στολίζει. Το νησί διασχίζεται από τρεις γέφυρες, το Pont de Bir-Hakeim, το Pont Roulle και το Pont de Grenell. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου